Vuoden 2024 maajoukkuekarsinta pelattiin Lahden Energiahallissa lauantaina 28.9.

Kilpailu pelattiin singelinä sisätiloissa. Päivän 9 parasta pelaajaa lunastivat paikkansa maajoukkueeseen!

Suomea edustavat siis esimerkiksi tulevassa Viro-ottelussa ja Nations Cup -turnauksissa: Risto Niemi, Matti Lehtonen, Jake Ropponen, Ilkka Horttanainen, Jouni Hiljanen, Pekka Metsola, Jouni Nieminen, Oiva Tammi ja Niko Mäenrinne.

Lisäksi Mölkkyliitto nimeää maajoukkueeseen kolme pelaajaa.

MAAJOUKKUEEN VALINTA
Maajoukkuekarsinnan 9 parasta pelaajaa edustavat Suomen maajoukkuetta seuraavan vuoden ajan yleensä trippelimuotoisena pelattavissa Nations Cup -turnauksissa oheisen suunnitelman mukaisesti.

Seuraaviksi sijoittuvat pelaajat ovat varalla, mikäli muut pelaajat ovat estyneet osallistumaan vuoden aikana järjestettäviin maajoukkuetapahtumiin.

NATIONS CUP TURNAUKSET

MM-kisojen yhteydessä pelattavassa turnauksessa Suomea edustaa maajoukkuekarsinnan sijoille 1.-3. sijoittuneet pelaajat. Varalla ovat karsinnan 4.-6. ja 7.-9.. sijalle sijoittuneet tässä järjestyksessä.

EM-kisojen yhteydessä pelattavassa turnauksessa Suomea edustaa maajoukkuekarsinnassa sijoille 4.-6. sijoittuneet pelaajat. Varalla ovat karsinnan 7.-9. ja 1.-3. sijoille sijoittuneet tässä järjestyksessä.

EM-hallikisojen yhteydessä pelattavassa turnauksessa Suomea edustaa maajoukkuekarsinnassa sijoille 7.-9. sijoittuneet pelaajat. Varalla ovat karsinnan 1.-3. sijalle ja 4-6.. sijalle sijoittuneet tässä järjestyksessä.

HUOMIOITAVAA:
Maajoukkueen kisamatkat ovat aina omakustanteisia. Kaikki maaotteluissa
pelanneet nimetään Mölkkyliiton kotisivuillaan ylläpitämään maajoukkueedustajien listaan.

%d bloggaajaa tykkää tästä: